دومین همایش ملی مکران شناسی با تاکید بر مردم شناسی و فرهنگ بلوچ ها




روز شمار همایش
تا روز برگزاری همایش : پایان یافت



تا پایان ثبت نام در همایش: پایان یافت



تا پایان مهلت ارسال مقاله: پایان یافت


درباره همایش

حوزه جنوب شرق ایران به خصوص سواحل مکران ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی و اقتصادی شایانی دارد. مقام معظم رهبری(مدظلله) در جریان برگزاری اولین همایش«توسعه سواحل مکران و اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران» در  سال 1391، از این سواحل به عنوان گنج نام برده اند. از این لحاظ این گنج نیاز به کندن و کاویدن دارد. یکی از فرصت هایی که می تواند بخشی از این ماموریت را به انجام رساند، برگزاری همایش های علمی در این خصوص است. با برگزاری همایش های علمی و بازنمایی تجارب گذشته تاریخی و تبیین مسائل کنونی مکران در زمینه مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی چنین مسئله ای امکان پذیر خواهد شد.

بخشی از ظرفیت های تاریخی و فرهنگی جنوب شرق ایران به خصوص سواحل مکران به عنوان مثال عبارتند از: روابط گسترده سیاسی، تجاری، دینی و فرهنگی ایران با کشورهایی از جمله هند و چین در طول تاریخ، به گونه ای که با شناخت تحولات تاریخی جنوب شرق ایران، مطالعه روابط ایران و هند و همچنین ایران و جین در طول تاریخ یهتر امکان پذیر است. جریان استعمارگران اروپایی و حضور پرتغالی ها و سپس انگلیسی ها در سواحل مکران و مبارزات مردم بلوچستان با استعمارگران پرتغالی و انگلیسی به منظور دفاع از آب و خاک ایران بخشی دیگر از مسائلی است که نیاز به تحقیق و بررسی بیشتری دارد.

با پژوهش های تاریخی، اجتماعی، مردم شناختی و جامعه شناسی، هویت تاریخی این منطقه بهتر مورد شناسایی قرار خواهد گرفت. این شناسایی می تواند علاوه بر تقویت هویت ملی از طریق شناخت رویدادهای تاریخی منطقه، باعث جلب توجه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد. این امر در کنار جاذبه های طبیعی، باعث توسعه گردشگری در منطقه خواهد شد.

برگزاری همایش مکران شاسی در زمینه مردم شناسی و جامعه شناسی می تواند علاوه بر آشکار ساختن ظرفیت های منطقه ای و داخلی، مقدمه ای برای مطالعات در زمینه کشورهای همسایه از جمله عمان، هند و غیره و همچنین در آینده منجر به همکاری با دانشگاه های این کشورها در راستای مطالعات و پژوهش های مشترک منطقه ای باشد. 

کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


تلفن ثابت

05431251275

نمابر
ایمیل

makoran.balouch2@gmail.com

آدرس

سیستان و بلوچستان، ایرانشهر، دانشگاه ولایت، گروه تاریخ و مردم شناسی

تاریخ های مهم
تاریخ شروع ثبت نام در همایش
20 آذر 1401
تاریخ شروع دریافت مقاله در همایش
20 آذر 1401
آخرین مهلت ثبت نام
24 آبان 1402
آخرین مهلت ارسال مقاله
24 آبان 1402
تاریخ برگزاری

24آبان 1402

کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .






سامانه مدیریت همایش های دانشگاه ولایت