تا روز برگزاری همایش : پایان یافت



تا پایان مهلت ارسال مقاله: پایان یافت


برگزاری کارگاه‌ آموزشی با عنوان " انرژی خورشیدی: راهی برای خروج از بحران انرژی"

30 دی 1402

 

انرژی خورشیدی: راهی برای خروج از بحران انرژی

 

برگزارکننده:

دکتر زهره رحیمی استادیار دانشگاه ولایت ایرانشهر


با افزایش روزافزون جمعیت جهان و محدود بودن منابع انرژی، کلیه کشورها با مشکل مصرف انرژی روبرو هستند. در سال­های اخیر موضوع انرژی تحت تاثیر پدیده­ای با عنوان بحران جهانی انرژی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در ایران وجود زمینه مناسب اقلیمی و تابش آفتاب در بیشتر مناطق (بویژه استان­های مرکزی، جنوبی و شرقی) و در اکثر فصول سال زمینه مناسبی را برای استفاده و گسترش انرژی­های نو و پاک فراهم آورده است. با این وجود، ایران در راه بکارگیری انرژی­های نو با موانع اساسی مواجه است. عدم شناخت کافی مردم و برخی مسئولین از انرژی­های نو و مزایای آن، نبود توجیه اقتصادی می­توانند از موانع دستیابی به انرژی­های نو، علی الخصوص در این برهه زمانی به حساب بیایند. در این زمینه دو امر، بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد اولا فرهنگ­سازی برای آشنایی مردم با مقوله جدید انرژی و ارزش گرانبهای آن و دیگر حمایت دولت از افرادی که برای طرح و اجرای ساخت تجهیزات انرژی خورشیدی تلاش می­کنند.

برگزاری کارگاه­های تخصصی جهت آشنا کردن متخصصین حوزه انرژی، دانشجویان و علاقمندان پژوهش در زمینه انرژی­های تجدیدپذیر و همچنین فعالان محیط زیست می­تواند راهی به سوی هموار کردن مسیر استفاده از فناوری خورشیدی در کشور شود.


94
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


مجوز ISC
۰۲۲۳۱-۶۴۶۴۷
تلفن ثابت

05431251251

نمابر

05431251251

ایمیل

aseis@velayat.ac.ir

آدرس

سیستان و بلوچستان- ایرانشهر- کیلومتر 5 بزرگراه شهید مراذی- دانشگاه ولایت- دانشکده فنی و مهندسی و علوم پایه- دبیرخانه دائمی همایش ها

سامانه مدیریت همایش های دانشگاه ولایت